عنوان کامل پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

مطالعه اثر وفاداری کارکنان بر سود آوری و بهره وری منابع انسانی

قسمتی از متن پایان نامه :

.

سطوح وفاداری :

دیوید آکر یکی از محققانی که در زمینه وفاداری تحقیقاتی را انجام داده می باشد عنوان می­دارد مشتریان از نظر سطح وفاداری به پنج سطح تقسیم می­شوند.

سطح اول: در این سطح، خریدار نسبت به محصول و خدمت ارائه شده وفاداری ندارد و حتی نسبت به آن کاملاً بی تفاوت می باشد و کوشش در انتخاب محصولاتی دارد که دارای حداقل قیمت باشند و برای دریافت آن­ها کم­ترین هزینه را بنماید.

سطح دوم: این سطح شامل خریداران راضی و یا حداقل غیرناراضی می باشد که هنوز به آن درجه از نارضایتی نرسیده­اند که نسبت به تغییر برند، تحریک شوند. اما این مشتریان پیش روی رقبایی که می­توانند مزیت­های بیشتری را ایجاد نمایند، آسیب­پذیر هستند و در این شرایط ممکن می باشد اقدام به تغییر برند مورد بهره گیری خود نمایند.

سطح سوم: سومین سطح هرم آکر در برگیرنده مشتریانی می باشد که به دلیل هزینه­های تغییر (فقدان وقت و پول، یا مزایای حاصل از وفاداری به محصول یا خدمت مورد بهره گیری فعلی و ریسک­های عملکردی ناشی از تغییر محصول یا خدمت)، از برند فعلی راضی هستند.

سطح چهارم: این سطح شامل مشتریانی می باشد که واقعاً به محصولات و خدمات مورد بهره گیری­شان علاقه­مند هستند و به سبب تجربه بهره گیری از محصولات و خدمات و کیفیت ادراک شده بالای آن­ها، نسبت به آن­ها وابستگی عاطفی دارند. علت اصلی این وابستگی، وجود ارتباط بلندمدت مشتریان به محصولات می باشد.

سطح پنجم: آخرین سطح، نشان­ دهنده مشتریان متعهدی می باشد که از بهره گیری و کشف کردن محصولات و خدمات بسیار راضی هستند و همچنین این سطح شامل مشتریانی می باشد که محصولات و خدمات برای آنها هم از نظر وظیفه­ای و هم برای اظهار شخصیت، مهم می باشد. اهمیت و ارزش این طبقه از مشتریان، در توجیه کردن کیفیت محصولات و خدمات به دیگران برای سازمان­ها و شرکت­هایی که درصدد کسب رضایت و وفاداری بلندمدت مشتریانشان می­باشد بسیار مهم می باشد (موسسکو،2005).

 سوالات یا اهداف این پایان نامه :

1-4 اهداف پژوهش :

1-4-1 اهداف اصلی :

اهمیت تأثیر منابع انسانی در سازمان ها و همچنین سودآوری و بهره وری سازمانی باعث شده تا اهداف اساسی این پژوهش به صورت زیر باشد:

  • مطالعه تاثیر وفاداری کارکنان به سازمان بر سود آوری مجتمع آموزشی صالح.
  • مطالعه تاثیر وفاداری کارکنان به سازمان بر ارتقاء بهره وری مجتمع آموزشی صالح.

1-4-2 اهداف فرعی :

  • مطالعه تاثیر امنیت شغلی کارکنان بر بهره وری مجتمع آموزشی صالح.
  • مطالعه تاثیر امنیت شغلی کارکنان بر سود آوری مجتمع آموزشی صالح
  • مطالعه تاثیر آموزش کارکنان بر بهره وری مجتمع آموزشی صالح.
  • مطالعه تاثیر آموزش کارکنان بر سود آوری مجتمع آموزشی صالح.
  • مطالعه تاثیر ارائه پاداش به کارکنان بر بهره وری مجتمع آموزشی صالح.
  • مطالعه تاثیر ارائه پاداش به کارکنان بر سودآوری مجتمع آموزشی صالح.

مطالعه اثر وفاداری کارکنان بر سود آوری و بهره وری منابع انسانی