25 روش برای سوزاندن 500 کالری در یک روز

    No Comments تندرستی - پزشکی

    : 25 روش واسه سوزوندن 500 کالری تو یه روز
    یکی از اساسی ترین روش ها واسه کم کردن وزن اینه که کالری بیشتری بسوزونین که این به کمک یه رژیم غذایی ممکنه. اما واقعا چیجوری میشه به یه نتیجه قابل قبول رسید؟
    این کار بسیارآسانه: شما می تونین با کم کردن 500 کالری در روز به وسیله روشی که در زیر براتون گفتیم در آخر هر هفته مقدار1 کیلو وزن خود رو کم کنین. واقعا ، هر زن و شوهری روی هم می تونن 10 کیلو در 5 هفته کم کنن. با کمک گرفتن از این 25 ترفند و روشی که در زیر براتون آوردیم می تونین به این یافته های  قشنگتر دست پیدا کنین.
    اینجا یه برنامه کاهش وزن رو براتون معرفی کردیم. برنامه ای که با کمک اون می تونین در روز 500 کالری بسوزونین و در آخر هرهفته 1 کیلو وزن خود رو کم کنین.

     

    فشار وارد کردن برروی پاهاتون 
    به احتمال زیاد دوستان باریک اندام و لاغری که شما دارین ، روزانه فقط با جنب و جوش داشتن و فشار وارد کردن به پاهاشون موفق به سوزوندن بیشترین حد 350 کالری هستن.حتی به مدت چند روز هم که شده این روش رو امتحان کنین. قدم زدن در خونه به هنگام انجام دادن کاراتون. مثلا در حالی که شما با تلفن صحبت می کنین همیشه راه برید، و یا اینکه به آهنگ گوش می دید ثابت نشینین و جنب و جوش داشته باشین.

    دوری کردن از خوردن شکلای جور واجور آجیل ها
    محققان دانشگاه می گن از خوردن زیاد شکلای جور واجور آجیلا دوری کنین به خصوص اگه اونا رو تو یه کاسه بزرگ بریزیم باعث می شه ، که بیشتر هم خورده شن.
    آجیل واسه سلامت قلب بسیار به درد بخور هستن، اما اونا کالری بالایی دارن، مقدار کمی ( حدود 1 مشت) از آجیل بو داده دارای 175 کالری ، و 3 مشت اون چیزی حدود 525 کالری داره. اینطوری بهتره آجیل در دسترس نباشه تا بشه از جمع شدن بیشتر از 500 کالری در بدن جلوگیری کرد.خوردن پسته: هر 2 مشت پسته مقدار 159 کالری داره.

    هنگام تماشای تلویزیون آجیل نخورین
    بر پایه تحقیقات دانشگاه ماساچوست خوردن آجیل موقع تماشای تلویزیون باعث می شه تا مقدار 288 کالری در بدن ذخیره شه. اما جالبه بدونین که خوردن آجیل موقع پیاده روی به سوزوندن کالری کمک می کنه.

    محدود کردن مقدار سالاد
    یه ظرف سالاد بزرگ ممکنه به نظر واسه سلامتی مناسب باشه، اما مواد روی اون ممکنه حتی بیشتر از یه تیکه لازانیا یا یه تیکه پنیر چرب ، آجیل ، میوه خشک و … کالری داشته باشه.با ریختن مواد پر کالری مانند شکلای جور واجور ذرتا و … روی سالادتان ممکنه باعث افزایش بیشتر از 500 کالری شید ، اما با کمک موادی چون ( فلفل بو داده ، پیاز کبابی ، قارچ ) و با به کار گیری آب گوجه فرنگی به عنوان سس روی اون می تونین کالری بیشتری از دست بدین.

    از بشقاب کوچکتر استفاده کنین
    محققان می گن که واسه خوردن غذا باید از ظرف غذای کوچیک استفاده کنین. بهتره بشقاب بزرگ غذای خود رو با یه بشقاب کوچکتر جانشین کنین. و اینطوری با کمتر خوردن و صرفه جویی کردن می تونین تا 500 کالری در روز از دست بدین. 

    دوری از خوردن شکلای جور واجور دسرها
    دسرهایی مانند قهوه می تونن منتهی به دریافت 670 کالری شن، و یا خوردن مواد غذایی چون خامه ، شیر پرچرب ، وانواع شربتا باعث افزایش مقدار کالری می شه.
    _ هنگام وسوسه شدن واسه خوردن شکلای جور واجور دسرها چیکار باید کرد ؟
    تلاش کنین به جای اونا از سبزیجات بخارپز شده استفاده کنین  تا فقط مقدار 30 کالری ذخیره کنین.

    نخوردن چیبس
    یه بسته بزرگ چیبس چیزی حدود 1260 کالری داره و هر چقدر مقدار اون کم تر باشه کالری اونم کمتره. اما در هر صورت مقدار کالری که در چیبس ذخیره شده است خیلی زیاده و به جربزه میشه گفت خوردن چیبس به عنوان یه میان وعده باعث ذخیره شدن کالری زیادی در بدن می شه. در کل میشه گفت با نخوردن اون میشه از جمع شدن حدودا 1120 کالری در بدن جلوگیری کرد. 

    چگونگی سرو غذا
    در خیلی از خونواده ها سبک غذا خوردن به این صورته که غذا رو در دیس بزرگی می ریزن و اونو روی میز می ذارن و هر کسی ممکنه بارها غذا بکشه. واسه جلوگیری از این کار بهتره غذای هر کسی از قبل و در آشپزخانه در بشقاب ریخته شه و بعد به میز غذا یا سفره آورده شه. با این کار کالری کمتری رو ذخیره می کنین.

    مصرف نوشیدنیا
    شربتا، آب میوه های شیرین ، و خامه اضافی روی دسرها، همه اینا می تونن باعث جمع شدن 500 کالری در بدن شن.مصرف نوشیدنیای رژیمی، آبای مقوی و نیرو بخش، خوردن مرکبات و … کمک می کنه تا از ذخیره شدن کالری جلوگیری شه.

    خوردن پاستای کمتر
    با توجه به تحقیقات دانشگاه نیویورک خوردن یه کاسه ماکارونی فقط 220 کالری داره. اما به عنوان یه شام کامل و معمولی در رستورانها می تونه تا 480%  کالری بیشتری رو نسبت به یه کاسه در بدن ذحیره کنه. حتی اگه شما عادت به خوردن 2 کاسه ماکارونی هم دارین بازم خوبه، چون که بازم تونسته اید از ذخیره شدن چیزی در حدود 616 کالری در بدن جلوگیری کنین.

     

    محدود کردن مهمانیای شام
    برایان وانسینک ، دکترا و نویسنده رژیم غذایی میگه: غذا خوردن با هفت یا چند مهمون می تونه شما رو مجبور به خوردن مواد غذایی بیشتری کنه و ممکنه تا 96٪ به افزایش کالری منجرشود.اینطوری بهتره واسه شام کمتر مهمانی بدین و یا به مهمانی برید.

    بشقاب خود رو پر نکنین
    جیمز هیل، دکترا، نویسنده رژیم غذایی میگه: در هر وعده غذا در حدود 25 درصد از اندازه بشقاب در اون غذا بکشین تا با خوردن غذای کمتر کالری کمتری رو هم در بدن ذخیره کنین. و هر اون چیزی که از غذا باقی مونده رو واسه نهار روز بعد در نظر بگیرین. اینطوری اگه شما معمولا حدود 2000 کالری یا بیشتر در هر روز در بدن خود ذخیره می کردین با این روش دست کم می تونین از ذخیره شدن  500 کالری اون جلوگیری کنین.

    بهترین زمان واسه خوردن شیرینی جات
    هنگام نگاه کردن به منوها تلاش کنین دسرهای با حجم کوچیک انتخاب کنین ، پس شما با این کار می تونین کالری کمتری ذخیره کنین. پژوهشکده علوم غدد گفته است که بهتره واسه آخرین چیزی که قراره بخورین و بعد از اون بخوابین از چیزای شیرین بخورین.خوردن یه چیز شیرین در شب باعث می شه تا کالری بیشتری رو تاصبح بسوزونیم.

    نخوردن چربی
    خوردن چربی زیاد می تونه 800 کالری یا حتی مقداربیشتری کالری داشته باشه. در عوض ، تلاش کنین کالری کمتری رو با خوردن بلغور جو و یا شکر قهوه ای و برشایی از موز و یه فنجون قهوه مشکی ذخیره کنین.

    سلامت مواد غذایی
    تحقیقات غذایی دانشگاه کورنل و نام تجاری روی کالا کمک می کنه تا از سلامت غذای مصرفی اطمینان داشته باشین و با این کار دست کم تا% 35 کالری کمتری رو در بدن ذخیره کنین.بعضی نوشیدنیای  و دسرها حتی تا 131 درصد کالری بیشتری رو در بدن ذخیره میکنه .اما وقتی که شما یه غذای سالم و کامل رو به عنوان یه وعده غذایی بخورین کالری کمتری رو نسبت به خوردن شکلای جور واجور تنقلات یا چیبس و ….در بدن ذخیره می کنین.

    روغنی که استفاده می کنیم
    تا آنجایی که ممکنه واسه پختن مواد غذایی کمتر از روغن استفاده کنین. منظور اینه که بیشتر از غذاهای بخارپز و یا آب پز شده استفاده کنین. به این ترتیب شما در هر قاشق غذاخوری بدون روغن می تونین از ذخیره شدن دست کم 124 کالری در بدن خود جلوگیری کنین. هم اینکه، آشپزخانه رو از روغنایی مثل روغن ریحان یا روغن پیازچه یا روغن کنجد، پر کنین که در هر قاشق اونا کالری کمتری هست.

    خواب کافی داشته باشین
     تحقیقات جدید از دانشگاه شیکاگو نشون میده واسه اینکه بدن واسه از دست دادن کالری آمادگی داشته باشه باید خواب کافی داشته باشه. مردمانی که فقط 5 /1 تا 2 ساعت در طول روز می خوابن نمی تونن در سوزوندن کالری موفق باشن چون که چرت زدن باعث ذخیره شدن چیزی در حدود 1087 کالری می شه.

     چیجوری میزبان شیم؟
    واسه خرید مواد غذایی به مدت 1 ساعت وقت بذارین، مواد غذایی رو که لازم ندارین جفت و جور نکنین،واسه درست کردن غذایی خوشمزه فقط 2 ساعت رو به پخت و پز اختصاص بدین،میز غذا رو به زیبایی بچینید و در آخر از سرو غذا لذت ببرین. اینطوری خودتون تونسته اید روی غذایی که آماده می کنین مدیریت داشته باشین.در مهمانی می تونین نوشیدنیای کم کالری سرو کنین.

    نخوردن نوشابه
    یه نوشیدنی سالم در حدود 150 تا 180 کالری داره اما اگه شما اونو دو یا سه بار در طول روز استفاده کنین،شما در حال دریافت مقدار خیلی از کالری اضافی هستین.اطفا تشنگی خود رو با آب برطرف کنین و با نخوردن نوشابه از ذخیره شدن  540 کالری در بدن جلوگیری کنین.

    پر کردن معده
    واسه صبحونه، خوردن 2 تخم مرغ آب پز سفارش می شه. ( شما احساس می کنین به طور کامل سیر شدین اما در حدود 416 کالری کمتری رو نسبت به روزای دیگه در بدن خود ذخیره کردین) قبل از ناهار و شام ، 1 فنجون سوپ بخورین تا معده شما کمی پر شه و با این کار می تونین حدود 134 کالری کمتری در هر وعده غذایی ذخیره کنین و در آخر در کل روز 684 کالری کمتری رو ذخیره کردین.

    پاپ کورن
    خوردن یه پیاله پاپ کورن بزرگ مقدار 1005 کالری بیشتری رو در بدن ذخیره می کنه.اینطوری دست کم می تونین با ریختن کره کمتر روی اون از ذخیره شدن کالری بیشتر در بدن جلوگیری کنین.

    تموم حواس خود رو به خوردن غذا بدین
    هنگام غذا خوردن تموم توجه خود رو به غذا بدین چون که وگرنه بدون اینکه متوجه باشین غذای بیشتری می خورین. بهتره غذا رو با چنگال بخورین و اولین بار که احساس کردین سیر شدین از خوردن غذا دست بکشین.اگه هنگام غذا خوردن به جای اینکه همیشه به بشقاب خود نگاه کنین به هیکل خود نگاه کنین مطمئنا می تونی روزانه از ذخیره شدن چیزی حدود 500 کالری در بدن جلوگیری کنین.

    نوشیدنیای بدون قند
    خوردن یه فنجون چای میوه ای می تونه منتهی به ذخیره شدن 400 کالری در بدن شه. خوردن چای شیرین حتی بهتر از خوردن نوشابه هم نیس: یه بطری کوچیک چای غلیظ شیرین ،حدود 180 کالری داره، و در آخر سه بطری از اون 540 کالری خواهد داشت. اینطوری بهترین کار اون هستش که نوشیدنیای  بدون قند بخورین.

    تعداد نفراتی که قراره از یه مقدار غذا سرو کنن
    مثلا وقتی که مقداری برنج و میگو سرخ شده سفارش می دید و یا خودتون آماده می کنین ممکنه با خوردن اون تنها تا 350 کالری در هر وعده ذخیره کنین،اما چیزی که مهمه اون هستش که اگه این غذا واسه 4 نفر درست شده و اونو با سه نفر تقسیم می کنیم، اون وقت باعث ذخیره بیشتر از 1050 کالری در بدن میشیم. اینطوری هر چقدر تعداد نفراتی که از یه مقدار غذا سرو می کنن بیشتر باشه ناخوداگاه کالری کمتری رو هم در بدن ذخیره می کنیم.

    انداره بستنی
    اگه به جای خوردن یه بستنی بزرگ یه بستنی کوچیک تر بخورین نه فقط میان وعده مورد علاقه خود رو خوردین بلکه از ذخیره شدن چیزی حدود 550 کالری هم جلوگیری کردین.

    .

    منبع :

    جمع آوری به وسیله بخش مقالات پزشکی و بهداشتی سایت آکا

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *