جهان خودرو؛ خواننده آمریکایی مدل جدید بنز را طراحی کرد

  جهان خودرو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

به گزارش بی بی سی؛ این هفته در جهان خودرو: یک کوپه سفارشی و یک ماشین بیابان‌نورد که با الهام از شاسی‌بلند بنز ساخته شده‌اند، دلیل تصمیم پورشه و آئودی برای شرکت در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک و آمدن یک مدیر جدید برای نجات آستون مارتین از ورشکستگی. 

 

 کلاس G کوپه

 AMG زیرمجموعه خودروهای تقویت شده بنز از مدل جدیدی رونمایی کرده که با همکاری خواننده رپ آمریکایی ویل‌.آی‌.ام (will.i.am) طراحی شده است. ساخت این ماشین بخشی از تلاش‌های خیریه این خواننده آمریکایی برای کمک به ادامه تحصیل جوانان فقیر است.

 

ویلیام جیمز آدامز، با نام هنری ویل.‌آی.‌ام، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز ۴۷ ساله آمریکایی و از هنرمندان تاثیرگذار در موسیقی هیپ‌هاپ آمریکا است. او با تاسیس گروه موسیقی بلک‌ آید‌ پیز (Black Eyed Peas) در دهه اول قرن بیست و یکم به شهرت رسید و اکنون علاوه بر موسیقی، در تلویزیون و سینما فعالیت دارد و لباس هم طراحی می‌کند.

 

ماشین جدید با ترکیب نام او و شرکت سازنده، will.i.AMG نامیده شده است. این ماشین از نظر فنی براساس مدل AMG GT چهار در ساخته شده، اما بدنه کاملا تغییر کرده است. ظاهر will.i.AMG از شاسی‌بلند کلاس G بنز الهام گرفته که یکی از ماشین‌های محبوب بین خوانندگان رپ است.

 

در مراسم رونمایی ماشین که در حاشیه مسابقه اتومبیلرانی فرمول یک در میامی برگزار شد، ویل.آی.ام گفت: “بنز سوار شدن برای خیلی از بچه‌ها در محله‌های فقیرنشین نشان‌دهنده پیشرفت و نجات از بدبختی است. من به این هدف دست پیدا کردم و با ساخت بنز خودم از آن هم فراتر رفتم.”

 

برای جلوپنجره ماشین نشانی طراحی شده که صورت یک خرس است و آرم بنز هم بخشی از آن است. با همین نشان مجموعه لباس‌هایی طراحی شده که فروشش همزمان با رونمایی ماشین آغاز شده است. درآمد فروش این لباس‌ها در خیریه‌ای صرف می‌شود که به جوانان حاشیه‌نشین کمک می‌کند در علوم پایه و هنر تحصیل کنند.

   

جزییات فنی ماشین منتشر نشده است و تنها از ویل‌.آی.‌ام نقل قول شده که او تغییری در موتور ماشین نداده است. قوی‌ترین مدل AMG GT که ماشین بر اساس آن ساخته شده، ۸۴۳ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعتش ۲/۹ ثانیه است. حداکثر سرعت ماشین ۳۱۶ کیلومتر در ساعت است.

  

تنها همین یک دستگاه از will.i.AMG ساخته می‌شود. ویل.آی‌.ام قرار بود برای کمک به خیریه‌اش ماشین را هم حراج کند، اما بنز پیش‌دستی کرد و ماشین را از او خرید.

 

  جهان خودرو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

کلاس G بیابان‌نورد

  جهان خودرو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

برابوس مدل کرالر را به مناسبت چهل و پنجمین سال فعالیتش ساخته است

 

برابوس، تقویت کننده آلمانی خودرو یک شاسی‌بلند بیابان‌نورد رونمایی کرده که با الهام از مرسدس-بنز کلاس G ساخته است. این ماشین به مناسبت چهل و پنجمین سال تاسیس برابوس ساخته شده و قرار است در تعدادی بسیار محدود تولید شود.

 

برابوس پس از AMG بزرگ‌ترین تقویت‌کننده محصولات بنز است. برخلاف AMG که زیرمجموعه مرسدس-بنز است، برابوس به صورت مستقل و به سفارش مشتری ماشین‌هایش را تولید می‌کند.

 

محصول جدید این کارخانه که نامش “کرالر” (Crawler) است، مجوز حرکت روی جاده را ندارد و فقط می‌توان با آن در بیابان رانندگی کرد. برابوس برای کرالر یک شاسی جدید طراحی کرده و بدنه را با فیبر کربن ساخته تا وزن ماشین کم شود.

  جهان خودرو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 برابوس می‌گوید پانزده دستگاه از مدل کرال ساخته خواهد شد

قدرت موتور هشت سیلندر کرالر ۹۰۰ اسب بخار است و سرعتش در ۳/۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای حفظ لاستیک‌ها، سرعت ماشین به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

 

قیمت کرالر ۷۴۹ هزار یورو (حدود ۷۹۰ هزار دلار) است و تنها پانزده دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

 

حضور آئودی و پورشه در فرمول یک

  جهان خودرو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 گفته می‌شود پورشه برای ورود به مسابقات فرمول یک با تیم ردبول همکاری خواهد کرد

هربرت دیس (Diess)، مدیر گروه خودروسازی فولکس‌واگن اعلام کرد که پورشه و آئودی، دو زیرمجموعه این گروه از سال ۲۰۲۶ در مسابقات فرمول یک رقابت خواهند کرد.

 

خودروسازان برای آزمایش و نمایش فن‌آوری‌های خود در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می‌کنند. حضور در این مسابقات همچنین تاثیر زیادی در تبلیغ نام این کارخانه‌ها دارد و به شهرت و اعتبار آنها کمک می‌کند. اما هزینه بالا و رقابت سخت در فرمول یک باعث شده تا بسیاری از خودروسازان درباره منافع حضور در این مسابقات تردید داشته باشند.

 

این تردید در مدیران فولکس‌واگن هم وجود داشت. هربرت دیس در یک جلسه پرسش و پاسخ اینترنتی گفت که هیئت مدیره در این باره نظر یکسانی نداشت، اما در نهایت به این نتیجه رسید که منفعت این کار بیشتر از هزینه‌اش است.

 

قدرت موتور هشت سیلندر کرالر ۹۰۰ اسب بخار است و سرعتش در ۳/۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. برای حفظ لاستیک‌ها، سرعت ماشین به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

 

قیمت کرالر ۷۴۹ هزار یورو (حدود ۷۹۰ هزار دلار) است و تنها پانزده دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

 

  جهان خودرو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

فرمول یک برای جذب مخاطب در آمریکا و چین تلاش می‌کند

موفقیت مرسدس-بنز در سال‌های اخیر یکی از عواملی است که برای دیگر شرکت‌ها انگیزه ایجاد کرده است. مدیر مرسدس-بنز می‌گوید که حضور در فرمول یک باعث شده تا نام بنز بیشتر در رسانه‌ها مطرح شود. او ارزش این حضور را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است.

 

مدیران تازه فرمول یک تلاش می‌کنند رقابت را با تغییر قوانین هیجان انگیزتر کنند و تعداد بینندگان را در چین و آمریکا افزایش دهند. به گفته برگزارکنندگان فرمول یک پخش تلویزیونی این رقابت‌ها در فصل ۲۰۲۱ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون بیننده داشت.

 

آئودی و پورشه برای فراهم کردن سرمایه برای حضور در فرمول یک، رقابت در مسابقات دیگر اتومبیلرانی را کاهش داده یا متوقف کرده‌اند. آنها همچنین برای کاهش هزینه‌ها می‌خواهند یک موتور مشترک برای تیم‌های خود بسازند. گفته می‌شود پورشه با تیم فرمول یک ردبول به مسابقات وارد خواهد شد و آئودی هم در حال مذاکره با تیم مک‌لارن است.

 

مدیر جدید برای آستون مارتین

  جهان خودرو,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

آستون مارتین، خودروساز اسپرت انگلیسی، مدیر سابق کارخانه فراری را به مدیر عاملی منصوب کرد. آمدئو فلیسا ۶۷ ساله است و سومین مدیری است که در سه سال گذشته هدایت آستون مارتین را برعهده می‌گیرد.

 

آستون مارتین که به خاطر حضور ماشین‌هایش در مجموعه فیلم‌های جیمز باند مشهور است، در طول فعالیت خود بارها با مشکلات مالی دست به گریبان بوده است. حدود سه سال پیش و هنگامی که شرکت در آستانه ورشکستگی بود، لارنس استرول، میلیاردر کانادایی به نجات شرکت آمد و پس از تزریق سرمایه به شرکت، توبیاس موئرز مدیر زیرمجموعه AMG مرسدس-بنز را مدیر آستون مارتین کرد.

 

موئرز برنامه مفصلی را برای تحول در آستون مارتین آغاز کرد. برنامه او بر افزایش کارایی و کیفیت، کاهش تعداد مدل‌ها و سودآوری تمرکز داشت. اما شیوه مدیریت این مدیر آلمانی به نارضایتی کارمندان منجر شد و تنش را در کارخانه افزایش داد.

 

آستون مارتین بیشتر از رقیبانش از بحران کرونا لطمه دید. این شرکت اگرچه سال گذشته توانست بخشی از ضررهای سال ۲۰۲۰ را جبران کند، اما همچنان در سه ماه اول سال جاری ۱۱۱ میلیون پوند (۱۳۶ میلیون دلار) ضرر کرده است.

 

لارنس استرول که بزرگترین سهامدار آستون مارتین است، می‌گوید مدیریت آقای فلیسا موقتی نیست و او قرار است بر رشد کارخانه، نوآوری در فن‌آوری‌های تازه و افزایش تولید تمرکز کند. آستون مارتین سال آینده سه مدل کنونی خود را به‌روز می‌کند و اولین مدل الکتریکی کارخانه در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد.

 

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.