غذاهایی که نقرس را درمان و تشدید می کنند را بشناسید

[ad_1]

نقرس یک بیماری التهابی است. علت این بیماری افزایش غیر طبیعی سطح اسید اوریک است. در نتیجه اورات سدیم تشکیل شده و در مفاصل تجمع می یابد و باعث درد مفاصل می شود.

به گزارش ایسنا، نقرس یک بیماری التهابی است. علت این بیماری اختلال در متابولیسم پورین است که در آن سطوح اسید اوریک به طور غیر طبیعی بالا تشکیل می شود که در نتیجه سدیم اورات تشکیل شده و در مفاصل رسوب می کند و باعث درد مفاصل می شود.

به گفته دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، این افراد از بیماری های کلیوی مانند سنگ کلیه با اسید اوریک رنج می برند. نقرس بعد از 45 سالگی در مردان شایع تر است و شایع تر است. همچنین با درد شدید ناگهانی در مفصل انگشت پا شروع شده و به سمت بالا می رود.

اما چگونه تغذیه می تواند به کاهش التهاب و درد نقرس کمک کند؟

کاهش وزن یک عامل محافظتی در افراد چاق و دارای اضافه وزن است.

کتوز همراه با روزه داری و رژیم کم کربوهیدرات علائم این بیماری را تشدید می کند. در نتیجه از رژیم های خودسرانه با محدودیت های شدید خودداری کنید.

افزایش مصرف گوشت و غذاهای دریایی با افزایش اسید اوریک سرم همراه است. اما این مورد در مورد پروتئین گیاهی صدق نمی کند. رژیم های غذایی سرشار از پورین سبزیجات (لوبیا، نخود، عدس) خطر ابتلا به نقرس را افزایش نمی دهند.

برای دستیابی به کاهش وزن و حساسیت به انسولین، مصرف یک رژیم غذایی متعادل با مصرف محدود منابع حیوانی، الکل، منابع فروکتوز (نوشیدنی ها و آبمیوه های شیرین، مربا)، کنترل اندازه غذا و کاهش مصرف کربوهیدرات های ساده توصیه می شود.

رژیم غذایی سرشار از لبنیات کم چرب و مکمل های ویتامین C با کاهش خطر ابتلا به نقرس همراه است.

نوشیدن قهوه، اما نه چای سبز، با سطوح پایین اورات سرم همراه است و ممکن است از این نظر محافظت کننده باشد.

محصولات لبنی مانند شیر یا پنیر، تخم مرغ، پروتئین های گیاهی و قهوه همگی نقش محافظتی در نقرس دارند.

هر واحد گوشت اضافه در روز خطر ابتلا به نقرس را 21 درصد و هر واحد غذای دریایی اضافی در هفته خطر ابتلا به نقرس را تا 7 درصد افزایش می دهد.

دریافت غلات و سبزیجات خشک با نقرس ارتباطی ندارد.

فروکتوز و قند باعث افزایش مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک و افزایش خطر هیپراوریسمی می شود.

مصرف زیاد پروتئین های گیاهی، آجیل، سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، میوه های کم قند و روغن های گیاهی توصیه می شود.

اگرچه ماهی سطح اورات را افزایش می دهد، اما فواید قلبی عروقی آن بیشتر است. (ماهی هایی که امگا 3 دارند.)

تخم مرغ و مرغ اگر در حد اعتدال مصرف شوند منابع پروتئینی کمتر خطرناکی هستند.

مصرف قهوه مفید است، اما مصرف قهوه جدید (برای اولین بار) با بدتر شدن نقرس همراه است.

مکمل ویتامین C مفید است.

مصرف گیلاس می تواند مفید باشد.

در دوره های فعال بیماری، مصرف آب باید افزایش یابد (حداقل 8 لیوان در روز) و از مصرف گوشت و الکل خودداری شود.

غذاهای غنی از پورین مانند آبگوشت، غلات حیوانی، قلب، جگر، کله پاچه و انواع گوشت ها (گوشت قرمز، مرغ و ماهی) باید به کسانی که مبتلا به نقرس هستند محدود شود.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.