فاصله کهکشانی کیفیت خودروهای داخلی با استانداردهای جهانی/ عذرخواهی خودروسازان از مردم

[ad_1]

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهور فاصله کیفیت خودروهای ملی با استانداردهای جهانی را یک فاصله کهکشانی دانست و با انتقاد از وضعیت تولید ملی گفت: .

به گزارش ایسنا، انتقاد از کیفیت پایین، ایمنی پایین و قیمت بالای خودروهای تولید شده در کشور موضوع جدیدی نیست و سالهاست که مطرح شده است. می دادند و واکنش کارمندان بیشتر در حد مصاحبه یا دادن وعده های مختلف بود. اما می توان گفت پلیس از جمله دستگاه هایی است که اقدامات عملی در این زمینه انجام داد و از شماره گذاری پراید و پژو 405 حدود دو سال پیش جلوگیری کرد.

از حدود یک سال پیش انتقادها به کیفیت خودروهای تولید داخل در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 آغاز شد و نامزدها از جمله سید ابراهیم رییسی علاوه بر تاکید و سفارش بر افزایش کیفیت خودروهای داخلی تاکید کردند. وی از جمله در یکی از سخنان خود گفت: بیشتر تحریم‌های ما در حوزه صنایع نظامی و هسته‌ای بود، اما به دلیل اینکه جهادی عمل کردیم و انگیزه‌ای برای تغییر وجود داشت، بیشترین موفقیت را داشتیم. برخی می گویند چرا موشک می سازید اما در صنعت خودرو مشکل دارید؟ زیرا ما فناوری صنعت موشکی را به صنعت خودروسازی نفوذ نمی کنیم.»

اظهارات رئیس جمهور باعث امیدواری برخی از مردم نسبت به کیفیت خودروهای تولید شده در کشور شد. وی در آخرین روزهای سال 1400 جلسه شورای عالی ترانزیت را نیز تشکیل داد، جلسه ای که در آن بحث ایمنی و کیفیت خودروهای تولید ملی نیز مطرح شد و اتفاقاً پس از آن پلیس شروع به انتقاد از خودروسازان کرد. تصادف زنجیره ای بهبهان. او با بیشترین شجاعت به خودروسازان اولتیماتوم داده بود. تا جایی که فرمانده کل کشور که در یکی دو سال اخیر کمتر تمایلی به گفتگو با رسانه ها نشان داده است و
برای خودروسازان تهدید کرد اگر خودروسازان خودرویی تولید کنند که استانداردهای لازم را نداشته باشد، قطعاً فروش آن را متوقف خواهیم کرد.»

اکنون با گذشت حدود یک ماه از آغاز سال جدید و اولتیماتوم های پلیس به خودروسازان، پلیس راهنمایی و رانندگی به شدت از عملکرد خودروسازان و ایمنی خودرو در کشور انتقاد کرده است. سردار سید تیمور حسینی در گفت وگو با ایسنا، به گفته کارشناسان تصادفات، خودروها در سراسر جهان می توانند نقش پیش از تصادف در پیشگیری از تصادف و نقش پس از حادثه در نجات جان سرنشینان خود داشته باشند. از جان راننده و سرنشین محافظت کنند.

فاصله کهکشانی خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا

حسینی با اشاره به سیستم های امنیتی خودرو گفت: وقتی از ترمز و کیسه هوای ABS صحبت می کنیم، اینها از آپشن ها و امکانات بسیار قدیمی هستند. امروزه دنیا به سمت خودروهای هوشمند و خودران رفته است که در آنها نیازی به راننده نیست. امروزه وقتی خود را با تکنولوژی روز دنیا مقایسه می کنیم، می بینیم که فاصله ما از آنها کهکشانی است.

وی ادامه می دهد: در این میان، تاسف بارترین نکته این است که خودروسازان ما هیچ گاه اعتراض خود را نپذیرفتند و بابت آن اعتراض از مردم عذرخواهی نکردند. آنها همیشه حقیقت را می گفتند که ما بهترینیم. مطمئنا خودروسازان ما واقعا بهترین هستند، ببینید وقتی خودروهای بنز و… می سازند باید التماس کنند و برای خرید آن تسهیلات بدهند، اما خودروسازان ما هم همین خودروها را با شرایط و ضوابط می گذارند و پیش فروش می کنند. و هزار و یک شمع و شمع در می آورند!

خودروسازان بابت شکست عذرخواهی می کنند

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی می افزاید: همین فکر می کنم مردم را آزار می دهد. یک خودروساز بیاید و بگوید این فرصت من است و من بابت کوتاهی ها عذرخواهی می کنم و به دلیل این کوتاهی این مزیت ها را در خدمات پس از فروش مانند نقل و انتقال و شرایط فروش و … می دانم. صنعت خودروسازی ما با استانداردهای کهکشانی روز دنیا فاصله زیادی دارد و نتیجه امتیازاتی که در این سال‌ها در انحصار و اجاره قرار گرفته است، ضرر میلیاردها میلیارد دلاری این کشور و تسهیل تصادفات و افزایش تلفات و تلفات است. تحمیل هزینه های هنگفت به کشور

حسینی از نحوه مصرف سوخت خودروها نیز انتقاد می کند و می گوید: امروز در دنیا دیگر خودرویی نداریم که 15 درصد بسوزد. با یک دو، دو یا چهار ساده، اگر همین خودروهایی را که در حال حاضر در ترافیک هستند کنار بگذاریم و یک خودروی خارجی خوب و کم مصرف با مصرف سیصد چهارصد بیاوریم. با مابه التفاوت پول بنزین پس انداز شده، می توانید به کارمندان دو خودروساز بزرگ بگویید که در خانه بمانند و ما به همان میزان پس انداز به شما پول می دهیم. این برای کشور بسیار سودآور است.

با حرکت دادن کاپوت و چراغ خطر خودروی جدید تولید نمی شود

وی همچنین به مصوبه مجلس برای واردات خودرو اشاره کرد و تصریح کرد: فکر می کنم در صورت اجرایی شدن این تصمیم اتفاق خوبی می افتد. خودروسازان متوجه شدند که زمان آن رسیده است که تغییری جدی در کیفیت خودرو ایجاد کنند. آن روزها که هود و مرتع خطرناک را عوض می کردند و نام آن را محصولی جدید می گذاشتند، گذشته است. پلتفرم باید سیستم ها و سیستم های امنیتی را تغییر داده و به روز کند. باید تغییرات جدی در مصرف سوخت و آلاینده ها ایجاد شود. برای ایمنی سرنشینان، استحکام کابین و بدنه خودرو باید به طور جدی تغییر کند.

اطلاعات بیشتر را ببینید:

واکنش پلیس به برخورد تانک روسی از روی خودرو در اوکراین

انتقاد پلیس راهور از کیفیت پایین خودروهای تولید داخل و جاده های بی کیفیت

میزان آتش سوزی خودرو در اثر تصادف بسیار بالاست

جانشین رئیس پلیس راه ادامه می دهد: برخورد دو خودرو و آتش گرفتن آنها قابل قبول نیست. آمار و درصد آتش سوزی خودروها چه به صورت خود به خود و چه تصادفی بسیار بالاست. در حادثه نوروزی لرستان هشت نفر زنده زنده در آتش سوختند. دو دستگاه با حریف برخورد کردند، کی می خواهد جواب اینها را بدهد؟

حسینی در خاتمه می‌گوید: خطای انسانی در تمام دنیا پذیرفته شده است و همه پذیرفته‌اند که انسان می‌تواند و می‌تواند اشتباه کند، اما سزای خطا نباید مرگ باشد و انسان و یارانش جان خود را از دست بدهند. خطا پذیرفته می شود، جاده و ماشین باید بتوانند آن خطا را جبران کنند. متأسفانه امروز این اتفاق نمی افتد. یعنی بخشی از مسیر ما مشکل سخاوتمندی ندارد و ماشین ما که دیگر نیازی به گفتن ندارد.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.