چه غذاهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان وجود دارد؟

[ad_1]

ایسنا/ خراسان رضوی ماه مبارک رمضان فرصتی است برای درون گرایی، شمولیت، انسان دوستی، نیکوکاری و روزه داری.

طبق اخبار، رسوم غذایی این ماه در هر خانواده و سفره ای متفاوت است و هیچ رژیم غذایی یا انتخاب کلی غذایی را شامل نمی شود. با این حال، انتخاب های بهتری وجود دارد که افراد می توانند به صورت روزانه برای کمک به پیشگیری از بیماری های مزمن و احساس انرژی ذهنی انجام دهند. سبک تر برای پشت سر گذاشتن روزهای شلوغ خود

رعایت چند دستور ساده در ماه مبارک رمضان می تواند به روزه داران کمک کند تا یک وعده غذایی متعادل و سبک زندگی سالم داشته باشند و بهتر است در افطار و سحر از پرخوری خودداری کنند.

صبحانه چقدر مهم است و گروه های غذایی ایده آل کدامند؟

مهم ترین وعده غذایی صبحانه است که روزه داران باید غذاهای حیاتی خاصی بخورند.

جایگزین های پروتئین گوشت یا سبزیجات

مصرف مرغ و گوشت بدون چربی، توفو، عدس، لوبیا به ساخت بافت های بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

غلات کامل

غذاهای غنی از کربوهیدرات مانند برنج قهوه ای، بلغور جو دوسر و بلغور جو دوسر برای هضم زمان نیاز دارند و سطح انرژی بیشتری را فراهم می کنند.

میوه ها و سبزیجات

مصرف فیبر در ماه رمضان که افراد به دلیل کمبود آب و تغذیه سالم دچار یبوست می شوند، حیاتی است. میوه ها و سبزیجات می توانند از این امر جلوگیری کرده و در عین حال مواد معدنی، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های بدن را افزایش دهند.

چیزهای حیاتی دیگر در سحر چیست؟

صبحانه خود را تا حد امکان دیر بخورید. از نوشیدن قهوه یا چای در صبح خودداری کنید زیرا چای باعث افزایش دفع نمک از طریق ادرار می شود که بدن در زمان روزه داری به آن نیاز دارد. از افطار تا سحر نوشیدن دو تا سه لیتر آب برای جلوگیری از کم آبی در ساعات روزه داری توصیه می شود.

از مصرف کربوهیدرات در صبح خودداری کنید زیرا سطح قند را افزایش می دهد و انرژی ذخیره شده را سریعتر می سوزاند.

برای جلوگیری از کلسترول بالا از مصرف مرغ سرخ شده و گوشت های چرب خودداری کنید. در عوض، بلغور جو دوسر را با اسموتی تهیه شده از میوه های تازه امتحان کنید. از مصرف تخم مرغ و گل کلم خودداری کنید زیرا باعث اسیدیته در سحر می شوند.

بهترین افطار چیست؟

با خرمای تازه افطار کنید زیرا از پرخوری جلوگیری می کند. مردم معمولاً در طول روز تشنه هستند. نوشیدن مقدار کمی آب در طول افطار همیشه مهم است، زیرا به شما این امکان را می دهد که از وعده غذایی خود لذت ببرید و در همان زمان پرخوری نکنید.

در افطار از چه غذاهایی پرهیز کنیم؟

سعی کنید مصرف روغن خود را کاهش دهید تا مطمئن شوید سطح کلسترول شما افزایش نمی یابد. از خوردن یکباره خودداری کنید. خوردن در فواصل زمانی به هضم غذا کمک می کند، به خصوص برای افراد دیابتی. همچنین به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک می کند.

از مصرف زیاد غذاهای شیرین خودداری کنید. وعده های غذایی سبوس دار را انتخاب کنید که انرژی و فیبر بدن شما را تامین کند. برای سالم ماندن یک اسموتی بنوشید و راهی خوب برای مصرف ویتامین های ضروری است.

انتهای پیام

[ad_2]
Source link

درباره ی admin_asooweb

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.