22 روش لاغری بدون رژیم ! | چاقی

    No Comments تندرستی - پزشکی

    22 روش لاغری بدون رژیم !

    با 22 روش عجیب واسه لاغر شدن بدون این که شما رژیم بگیرین آشنا میشین.

    چیزی که می خونین می تونه به کاهش وزنتون کمک کنه بدون اینکه مجبور باشین دست به دامان رژیمای سفت و سخت شید. نکته اینجاس که کم کم باید این روش ها رو به بخشی از سبک زندگی تون تبدیل کنین.

    1. آهسته غذا بخورین
    از یه زمان سنج که روی 20 دقیقه تنظیم شده، استفاده و تمرین کنین تا غذاتون رو آهسته بخورین. آهسته غذاخوردن یکی از بهترین عادت هاییه که بدون یه رژیم غذایی پیچیده به کاهش وزن شما کمک می کنه. آروم لقمه هاتون رو بجوید و غذاخوردنتان رو اونقدر طول بدین تا 20 دقیقه رو پر کنین. مدت طولانی تر غذاخوردن باعث می شه با وعده غذایی کوچیک تری همون لذت عادی از غذاخوردن رو ببرین و ترشح هورمونای سیری رو در بدنتون تحریک کنین. غذاخوردن با عجله، مانع از ایجاد این پیامای عصبی و هورمونی می شه و به زیاده روی در غذاخوردن میرسه.

    2. بیشتر سوپ بخورین
    یه سوپ آبکی رو به غذای روزانه تون اضافه کنین. خوردن سوپ به خصوص در شروع وعده غذایی خوبه چون باعث می شه یواش تر غذا بخورین و اشتهایتان کم شه. با یه سوپ آبکی که سبزیجات تازه یا منجمد به اون اضافه کردین، شروع کنین. از سوپای پرچرب که مقدار زیادی کالری دارن، دوری کنین.

    3. سبزیجات بخورین
    تلاش کنین به جای یه نوع سبزی و میوه، 3 نوع سبزی و میوه رو هنگام غذاخوردن سرو کنین. تنوع بیشتر سبزی و میوه سرو شده باعث تمایل بیشتر به خوردن اونا می شه و خوردن بیشتر سبزی و میوه راه مناسبی واسه کاهش وزنه. اندازه بالای فیبر و محتوای آب در سبزیا و میوه ها باعث می شه با دریافت کالری کمتری احساس پری کنین. تلاش کنین سبزیا رو بدون اضافه کردن روغن بپزید و به جای به کار گیری سسای پرچربی از آبلیمو یا گیاهان معطر به عنوان چاشنی استفاده کنین.

    4. بیشتر بخوابین
    محققان دانشگاه میشیگان می گن یه ساعت خوابیدن بیشتر در شب می تونه در فردی که روزانه 2500 کالری از راه غذا دریافت می کنه، کمک کنه حدود 7 کیلوگرم در سال وزن کم کنه. به گفته اونا با جانشین کردن خوابیدن با عادتای ناسالمی مانند خوردن غذاهای حاضری، می تونین تا 6 درصد از کالری دریافتی تون رو کم کنین؛ البته این اندازه می تونه با در نظر گرفتن افراد جورواجور فرق داشته باشه. خواب به روشی دیگه هم به کاهش وزن کمک می کنه. دلایلی هست که کم خوابی اشتها رو تحریک می کنه و باعث می شه شما به طور غیرعادی گرسنه شید.

    5. غلات کامل بخورین
    غلات کامل مانند برنج قهوه ای، جوی دوسر و گندم سبوس دار هم به عنوان روش پنهونی کاهش وزن به شما کمک می کنن. این نوع غلات باعث می شن با دریافت کالری کمتری احساس پری کنین و هم اینکه اندازه کلسترول خونتون رو در حد طبیعی نگه دارین. غلات کامل به صورت فراوردهای آماده مانند نونا یا پاستاهای سبوس دار هم به درد بخور هستن.

    6. به لباسای قدیمی تون نگاه کنین
    لباس، شلوار یا کتی رو که مربوط به دوران لاغری تونه، جلوی چشمتون نگه دارین. این کار باعث می شه پاداشی رو که با کم کردن وزن دریافت می کنین، ببینین و انگیزه بیشتری پیدا کنین. لباسی رو انتخاب کنین که خیلی با اندازه فعلی تون فرق نداشته باشه تا در مدت تقریبا کوتاهی به نتیجه ای که جلوی چشمتونه، برسین.

    7. پیتزای بهتری درست کنین
    به جای گوشت از موادگیاهی واسه پیتزا درست کردن استفاده کنین اینطوری می تونین کالری دریافتی تون رو 100کالری کمتر کنین. کارای دیگری که با پیتزا می تونین بکنین به کار گیری پنیر کمتر یا پنیر کم چربی با کمی روغن زیتون است.

    8. کمتر نوشیدنی شیرین بخورین
    به جای نوشیدنیای قنددار مانند نوشابه های گازدار عادی از آب یا سودای بدون کالری استفاده کنین اینطوری به اندازه 10 قاشق چایخوری شکر کمتری دریافت می کنین. از لیمو، نعناع یا توت فرنگی منجمد واسه معطرکردن نوشیدنی تون استفاده کنین. به نظر می رسه قندی که از راه مصرف نوشیدنیای گازدار وارد بدن می شه، باعث تحریک شدن کارکرد عادی سیری در بدن نمی شه. یه بررسی که به مقایسه دریافت 450 کالری اضافی از راه نوشیدن نوشابه گاز دار یا پاستیل پرداخت، نشون داد آدمایی که پاستیل می خورن به طور ناخودآگاه در کل کالری کمتری مصرف می کنن اما در آدمایی که نوشابه می نوشیدن، کاهش مصرف کالری رخ نمی داد. در نتیجه این افراد در طول 4 هفته 1.2 کیلوگرم وزن اضافه کردن.

    9. از لیوانای بلند و باریک استفاده کنین
    به جای به کار گیری لیوان پهن و کوتاه از لیوان بلند و باریک استفاده کنین تا دریافت کالری تون از راه مصرف نوشیدنیا رو کم کنین. با این کار 25 تا 30 درصد کالری کمتری از راه نوشیدن آب میوه، نوشابه گاز دار یا بقیه نوشیدنیا دریافت می کنین. دلیل اینه که نشونه های بینایی در خوردن ما موثر هستن. محققان در دانشگاه کورنل نشون دادن که افراد درون لیوانای پهن و کوتاه نوشیدنی بیشتری می ریزن.

    10. چای سبز بخورین
    نوشیدن چای سبز هم ممکنه یه روش مناسب واسه کاهش وزن باشه. بعضی از بررسیا نشون دادن که نوشیدن چای سبز می تونه اندازه سوزوندن کالری در بدن رو به طور موقت شاید از راه تاثیر موادشیمیایی موجود در اون به نام کاتچینا زیاد کنه. به غیر از از این تاثیر، نوشیدن چای سبز دست کم این مزیت رو داره که نوشیدنی تازگی بخشی بدون کالری زیاد می خورین.

    11. از یوگا کمک بگیرین
    یه بررسی گذشته نشون میده آدمایی که یوگا انجام میدن نسبت به زنان دیگه وزن کمتری دارن. اما دلیل چیه؟ به نظر می رسه تمرینای منظم یوگا باعث می شه فرد هنگام خوردن احتیاط بیشتری از خود نشون بده. مثلا این افراد متوجه مقدار زیاد غذای سرو شده در رستوران می شن و فقط تا حدی غذا می خورن که اونا رو سیر کنه. محققان فکر می کنن خودآگاهی آرامش بخشی که این افراد با تمرینای یوگا به دست آورده ان، ممکنه مانع از خوردن زیادتر از اندازه غذا به وسیله اونا شه.

    12. در خونه غذا بخورین
    دست کم 5 روز در هفته رو در خونه غذا بخورین. یه بررسی گذشته نشون دهنده اون هستش که این کار در راس عادتای سالم افرادیه که به طور موفق وزن کم کردن. واسه اینکه پختن غذا وقت کمتری بگیره، می تونین از مواد غذایی نیمه آماده مانند سبزیای خردشده، لوبیای پخته، گوشت پاک و خردشده و… استفاده کنین.

    13. در غذا خوردنتون معطلی بندازین
    بیشتر افراد وقتی که چنگال رو واسه چند دقیقه کنار می ذارن، به طور طبیعی «معطلی غذاخوردن» دارن. شمام منتظر این لحظه بمونین و لقمه دیگری ورندارید. بشقابتان رو پاک کنین و از صحبت با دور و بریا لذت ببرین. این پیامی پنهانیه که سیر شدین اما پرخوری نکردین.

    14. آدامس نعناعی تند بجوید
    وقتی که میل به خوردن غذاهای حاضری دارین، یه آدامس بی قند با رایحه قوی بجوید. هنگام درست کردن شام، پس از برگشت از سرکار، هنگام دوستی تو یه مهمانی، تماشای تلویزیون یا جستجو در اینترنت زمانای خطرناکی واسه خوردن غذاهای حاضری یا اسنک هستن. جویدن آدامس با رایحه تند میل شما رو به پرخوری کنترل می کنه.

    15. بشقاب تون رو کوچیک کنین

    از یه بشقاب ناهار 25 سانتی متری به جای بشقاب شام 30 سانتی متری استفاده کنین، اینطوری به طور خودکار مقدار کمتری می خورین. محققان پس از آزمایش گروهی از آدما به این نتیجه رسیدن که اونایی که بشقابای بزرگ تری دارن غذای بیشتری برمی دارن و می خورن. با کوچیک کردن بشقاب یا کاسه غذای تون می تونین روزانه 100 تا 200 کالری از اندازه کالری دریافتی تون کم کنین و تو یه سال 5 تا 10 کیلوگرم وزنتون رو کم کنین. در آزمایشی که ذکر شد، هیچ کدوم از افراد مورد بررسی احساس گرسنگی نمی کردن و حتی متوجه این فریب چشمی که روزی 200 کالری از دریافت روزانه شون کم می کرد، نشده بودن.

    16. غذاهای بدون گوشت بخورین
    خوردن تکراری غذاهای گیاهی به لاغر شدن شما کمک می کنه. گیاهخواران نسبت به گوشتخواران غذای کمتری می خورن. با اینکه این فرق دلایل زیادی داره، اما حبوبات نقش مهمی در این موضوع دارن. سوپ عدس، برگرهای لوبیا و بقیه غذاهای براساس حبوبات پر از فیبر هستن پس با خوردن اونا با دریافت کالری کمتری احساس پری می کنین.

    17. قانون 20-80 رو رعایت کنین
    خیلی از ما عادت داریم تا وقتی به خوردن ادامه بدیم که احساس پری کنیم، اما ساکنان شهر اوکیناوا در ژاپن تا وقتی به خوردن ادامه میدن که 80 درصد احساس پری کنن. اونا حتی نامی واسه این عادت غذایی لاغرکننده دارن: «هارا هاچی بو» اما به گفته محققان با در نظر گرفتن اینکه خیلی از افراد این قانون رو هنگام غذاخوردن فراموش میکنن، بهتره از همون اول 20 درصد کمتر غذا بردارن.

    18. در رستوران احتیاط کنین
    غذاهای رستورانا از دید چاق کننده بودن زبانزد هستن. این موضوع رو هنگام غذاخوردن در رستوران در نظر بگیرین تا اندازه غذاخوردنتان رو تحتِ کنترل داشته باشین:
    – پیش غذاتون رو با دوست تون تقسیم کنین.
    – پیش غذا رو به عنوان غذای اصلی سفارش بدین.
    – از بشقاب کودکان استفاده کنین.
    – نصف پرس غذا رو قبل از آورده شدن سر میز در ظرف یه بار مصرف بگیرین.

    19. از سس قرمز استفاده کنین
    واسه پاستا به جای سس آلفردو (سس سفید) از سس ماریانا (سس قرمز) استفاده کنین. سسای براساس گوجه فرنگی، کالری کمتر و چربی بسیار کمتری از سسای براساس خامه دارن، اما یادتون باشه که اندازه هم مهمه.

    20. یه پرس کوچیک تر سفارش بدین
    عادت اصلی افراد لاغراندام اینه که اندازه پرسای غذایی شون در هر وعده غذایی در 5 روز در هفته کوچکه. افراد «همیشه لاغراندام» این کار رو انجام میدن و به طور موفقی وزنشون رو کم می کنن. پس از اینکه چند بار پرس غذاتون رو اندازه گرفتید، این عادت به صورت خودکار درخواهد اومد. در مورد غذاهای حاضری هم بسته های کوچیک تر رو انتخاب کنین و ظرفای سرو غذا رو دور از میز نگه دارین.

    21. 100 کالری بیشتر بسوزونین
    با سوزوندن 100 کالری اضافی در روز می تونین بدون رژیم گرفتن در سال 5 کیلوگرم وزن کم کنین:
    – یه مایل (1.6 کیلومتر) رو در مدت 20 دقیقه پیاده برید.
    – 20 دقیقه گیاهان و علفای هرز باغچه رو بیرون بکشین.
    – 20 دقیقه چمن زنی کنین.
    – 30 دقیقه خونه رو تمیز کنین.
    – 10 دقیقه دوی آروم انجام بدین.

    22. جشن بگیرین
    وقتی که تونستید عادت خوردن نوشابه رو کنار بذارین یا یه روز رو بدون پرخوری بگذرونین، از خودتون تشکر کنین. شما به هدف رسیدن به سبک زندگی سالمی که به شما کمک می کنه بدون رژیمای سخت وزن کم کنین، نزدیک تر شدین. پاداشی که به خودتون می دید، می تونه تلفن کردن به یه دوست، خریدن یه لباس نو یا مانیکورکردن ناخن هاتون باشه یا بعضی وقتا هم خوردن یه برش کوچیک کیک پنیر.

    برچسبا: رژیم, رژیم لاغری, لاغری, لاغری سریع, کاهش وزن و لاغری

    .

    منبع :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *