23 ماده غذایی که به کاهش وزن تان کمک می کند | چاقی

    No Comments تندرستی - پزشکی

    این مقاله به کم کردن وزن کمک می کنه و یاد میده که چیجوری میشه رژیم غذایی روزانه خود رو به درستی برنامه ریزی کرد!
    واسه محکم شدن استخوانا، جلوگیری از بیماریای طولانی ، بهبود بینایی خود و حتی واسه اینکه بتونین ذهن خود رو باز نگه دارین به کار گیری مواد غذایی مورد استفاده خیلی با اهمیته. میدونید دلایل زیادی هست که نشون میده این غذاها می تونن به کاهش وزن شما کمک فراوون کنه ؟

    این مقاله به کم کردن وزن کمک می کنه و یاد میده که چیجوری میشه رژیم غذایی روزانه خود رو به درستی برنامه ریزی کرد! 

    لوبیا مشکی 

    یه فنجون لوبیا مشکی ، 15 گرم پروتئین داره و هیچ چربیای اشباع شده ای در اون  وجود نداره.اما در سایرمنابع پروتئینی مانند گوشت قرمز چربی اشباع شده زیادی هست.

    جو 

    جو پر از فیبره ، طوری که خوردن یه وعده از اون در طول روزمی تونه به شما کمک کنه تا به طور کامل احساس سیری کنین. فقط یه فنجون اون  4.6 گرم نشاسته داره،  کربوهیدرات موجود در اون باعث افزایش سوخت و سازبدن و سوزوندن چربی بیشترمی شه. 

    ماهی قزل آلا

    منابع نابی از پروتئین داخل این ماده غذایی هست و هیچ گونه چربی اضافی داخل اون وجود نداره. با این حال ، 50 درصد از زنان بین سنین 18 تا 50 این رو نمی دونن  و اونا به اندازه کافی از این ماده مغذی استفاده نمی کنن. ماهی قزل آلا واسه کاهش وزن بسیار مناسب تر از گوشت قرمزه.

    کلم بروکلی 

    این گیاه چه پخته و چه خام ، خوب شناخته شده .واسه جلوگیری از سرطان بسیار به درد بخوره وفیبر موجود درآن باعث کم شدن چیزی حدود 30 کالری در هر وعده از اون می شه، خوردن اون باعث جلوگیری کردن از مشکلات مربوط به وزن زیادتر از اندازه می شه.

    برنج قهوه ای 

    در برنج قهوه ای، فیبر جانشین شده فوق العاده کمتر از برنج سفید است.  نصف پیمانه از اون در هر وعده غذایی شامل 1.7 گرم نشاسته و کربوهیدرات موجود درآن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و سوزوندن چربی می شه. 

    هم اینکه، برنج قهوه ای چگالی انرژی کمتری داره ، یعنی غذایی سنگین اما کم کالریه. یه مطالعه نشون داد که زنائی که در رژیم غذایی از مواد غذایی با کالری کمتر استفاده می کنن  سه برابر زنائی که در خوردن رژیم غذایی از مواد پرکالری استفاده می کنن می تونن وزن خود رو کم کنن.

    گلابی 

    خوردن یه گلابی در طول روز٪ 15  از فیبر پیشنهاد شده واسه بدن رو تامین می کنه. یه مطالعه نشون داده که زنائی که سه گلابی در روز می خورن کالری کمتری رو جذب می کنن و وزن بیشتری رو از دست میدن. نکته اون هستش که بیشتر این فیبر در پوست اون ذخیره شده و بهتره با پوست خورده شه.  

    گریپ فروت 

    حتی اگه شما در مورد رژیم غذایی خود بسیار پر طاقت و سمج هستین و نمی تونین اونو تغییر بدین ، بازم پیشنهاد می شه تا در هر وعده غذایی دست کم نصف یه گریپ فروت رو بخورین تا هرهفته 1 کیلو وزن خود رو کم کنین! 

    خوردن این میوه می تونه ، به هورمون ذخیره سازی انسولین و کاهش چربی و کاهش وزن منجر شه. هم اینکه منبع خوبی از پروتئینه ، و دلیل اون اینه که دست کم ٪ آب درآن ذخیره شده، خوردن اون می تونه به طور کامل شما رو سیر کنه پس بهتره کمتر از اون بخورین.

    لوبیا 

    یکی از نوعای جورواجور لوبیاا ، لوبیا قرمز است که پروتئین و فیبرموجود در اون ( بیشتر از 5 گرم در هر وعده س ). لوبیا غنی از نشاسته س و در هر وعده از اون (نصف پیمانه ) 2 گرم کربوهیدرات هست که باعث لاغری می شه.

    بادام 

    آجیل یکی دیگه از مواد غذایی غنی از چربیای سالم است که به شما کمک کنه تا وزن خود رو کم کنین. 

    آجیلا به خصوص بادام : تو یه مطالعه، آدمایی که روزانه از آجیل (بادام) واسه رژیم غذایی خود استفاده می کنن وزن بیشتری رو نسبت به آدمایی که به دنبال رژیم غذایی مشابه هستن کم می کنن، اما مصرف بادام به عنوان یه میان وعده کربوهیدرات سنگینی داره.

    چای سبز 

    نوشیدن یه جرعه از چای سبز مانند آب، می تونه به شما در پر کردن شکم و از دست دادن وزن اضافی کمک کنه. هم اینکه، آنتی اکسیدان موجود در چای سبز زیاده و چربی و کالری زیادی رو می سوراند. یه مطالعه نشون داده که نوشیدن پنج فنجون از چای سبز در طول روز می تونه کمک کنه تا دو برابر بیشتر وزن خود رو کم کنین.

    عدس 

    عدس یه منبع مهم و خوبی از پروتئین و فیبره.  نصف پیمانه از اون تو یه وعده  شامل 3.4 گرم نشاسته س، اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین کربوهیدرات موجود در اون باعث افزایش سوخت و ساز بدن و سوزوندن چربی می شه.
     سیمرغ

    جمع آوری سلامت اکاایران

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *