24 روش حفظ تندرستی در محل کار

    No Comments تندرستی - پزشکی

    24 روش حفظ تندرستی در محل کار

    وقتی که می خوایم به اهداف زندگی خود برسیم، تموم تلاش خود رو می کنیم ولی گاه از چیزای مهمی که داریم، غافل میشیم. از اون میان، مهم ترین چیز یعنی سلامتی مون رو فراموش می کنیم. پس، واسه حفظ تندرستی بهتره به رهنمودهای زیر توجه کنیم:

    1. هنگام کار با رایانه، دست کم هر 30 دقیقه به جای دیگری، غیر از صفحه نمایشگر نگاه کنین.

    2. کمی ورزش کنین. از پله ها بالا و پایین برید و در صورت امکان سوار آسانسور نشید. موقع کار با رایانه، هر چند وقت یه بار وایسید و خیلی زیاد نشینین.

    3. از گرد و غبار دوری کنین. جای پر گرد و خاک، پر از باکتری هاست.

    4. از تلفن ثابت استفاده کنین. تلفنای ثابت مطمئن ترن.

    5. از خوردن میان وعده ها دوری کنین. اما اگه اینجور کاری نشدنیه، تلاش کنین دست کم میوه بخورین.

    6. به جای قهوه، آب میوه بخورین.

    7. یه صندلی راحت انتخاب کنین. این عمل واسه تموم افراد اهمیت خاصی داره.

    8. مواظب دمای هوا باشین. به هنگام کار باید پایه راحتی کنین. اگه هوا خیلی گرم یا بسیار سرد باشه، روی کارتون تمرکز دارین.

    9. بیرون برید. تلاش کنین با این عمل، معطلی ای بوجود بیارین.

    10. پرخوری نکنین. بعد از این کار، خواب آلود میشین و بازدهی تون کم میشه.

    11. کفشای پاشنه بلندتون رو درآرین. از پوشیدن کفشای ناراحت دوری کنین.

    12. نوشابه های نیروزا، زیان بخش ان. بهتره به جای این جور نوشابه ها، آب میوه بخورین. اگه مرتب از این نوشابه استفاده کنین، امکان داره بر اندازه فشار خون و قند خونتون اضافه کنین.

    13. مراقب دستگاه تهویه مطبوع باشین. دستگاه تهویه مطبوع، هوا رو خشک می کنه و واسه پوست و ریه هاتون مضره.

    14. اگه بیمارید، در خونه بمونین. اگه با حال بد، سر کار برید، طولی نمی کشه که بیماریتان بدتر می شه.

    15. هوای اتاق رو عوض کنین. در طول زمستون، می تونین موقع ناهار این کار رو انجام بدین، ولی در بهار و تابستون باز کردن پنجره ها در همه وقت ممکن است.

    16. اعتیاد به کار، یه جور مریضی هستش. کار شما، فقط بخشی از زندگیه. این موضوع رو همیشه یادتون باشه!

    17. آروم باشین. هیچ کدوم از مشکلات کاری، ارزش به خطر انداختن تندرستی تون رو نداره.

    18. به تعطیلات برید، وگرنه خیلی خسته میشین.

    19. قرصای مسکن نخورین. اگه سردرد دارین، بکوشید علتش رو دریابید. شاید هوای اتاق خیلی گرمه یا نمایشگر خیلی به چشماتون نزدیکه و یا شایدً دلیل دیگری در بینه. اون وقت پس از حل مشکل، کمی استراحت کنین.

    20. در بازیا و مسابقات شرکت کنین. اگه هر روز یه سره پشت میز بشینین، باید ورزشایی بکنین تا به سالم موندن شما کمک کنه.

    21. سرگرمی ای پیدا کنین تا به شما آرامش بده و باعث شه مشکلات کاریتون رو از یاد ببرین.

    22. لبخند بزنین. الان این حقیقت ثابت شده که تبسم و مثبت گرایی بر هماهنگی عاطفی شما اثر میذاره. اگه از نظر عاطفی راضی باشین، امکانات بیشتری واسه سالم موندن دارین.

    23. راحتی و آسایش بسازین. اگه محل کار راحت و باحالی دارین، کمتر خسته میشین.

    24. به دنبال کاری باشین که به انجامش برسونین. وقتی می رسه که سر کار، بیکارید، در این صورت، تلاش کنین خود رو سرگرم کنین. شاید عجیب به نظر آید، ولی تنبلی شما رو بیشتر از کار سخت، خسته می کنه.

     منبع: مجله موفقیت

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *