25 ترفند برای حفظ سلامتی

    No Comments تندرستی - پزشکی

     25 ترفند واسه حفظ سلامتی
    می دونیم که درمانای طبیعی بهترین راه واسه مراقبت از تندرستی و زیبایی هستن. اینجا به چند نکته از درمانای طبیعی که در بهبود بهداشت و زیبایی شما موثر هستن، می پردازیم:
    1- خواب مناسب از مهمترین عوامل تندرستیه.
    2- اگه شما امکان ورزش دائمی رو ندارین ، تمریناتی در فواصل چند دقیقه و با شدت بالا مانند دویدن در جا ، بالا و پایین رفتن از پله ها یا پریدن رو به جلو  ، راه پیمایی و قدم زدن آروم بعد از اون .  انجام این تمرینات واسه 5 – 6 دقیقه و 3 بار در روز بسیار به درد بخور هستش.

     

    3- پریدن روی یه ریباندر تمرین بسیار خوبی  است . به هماهنگی و محکم شدن بدن کمک می کنه ، گردش خون رو زیاد می کنه ، و از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کنه. واسه مفاصل زانو و مچ پا خوبه ودرمان خوبی واسه آدمایی که از درد مفاصل رنج می برنده ولی مجبور به کاهش وزن است.

     

    4- ثبت نام و شرکت در کلاسای ورزشی مانند یوگای سنتی ، یوگای قدرتی ، ایروبیک ، … و شرکت در کلاسای سالسا یا کیک بوکس به صورت متناوب کمک بسیاری در تناسب اندام داره .
    5- انجام تمرینات کگل در تقویت عضلات لگن تاثیردارن، این تمرینات در زمان بارداری واسه زایمون راحت پیشنهاد می شن.

     

    ———————————
    6- تمرین تنفش عمیق تاثیر عجیبی در تندرستی داره. تقریبا این باور هست که همه بیماریا با تمرینات جور واجور و منظم تنفس عمیق قابل درمانه.
    7- روغن زیتون بهتره به صورت سرد مصرف شه و بهترین روش استفاده اون در سالاده به جای اینکه در پخت و پز غذا ازش استفاده شه . استفاده 15ml  روغن نارگیل تازه ، دوبار در روز واسه افزایش متابولیسم بدن ، مقابله با تیروئید و کاهش وزن خوبه.

    8- جوونه گندم  یا جلبک بسیار مقوی و واسه تندرستی به درد بخور هستن. مصرف اونا یه بار در روز واسه سرحالی و بازیابی بدن، خوبه.
    9- جانشین کردن یه وعده غذایی با لوبیای مشکی و سالاد . لوبیای مشکی مواد خوراکی سبوس دار و پروتئین بدن رو تامین می کنه و مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنین.

    10- از غذا خوردن دیر هنگام در شب ، دوری کنین . بهتره آخرین وعده غذایی در روز ساعت 7 شب باشه. دیر وقت غذا خوردن یا غذا خوردن قبل از خواب به بدن زمان کافی واسه هضم غذا رو نمی ده ، هم اینکه درشب، فعالیتای بدن کم شده و کالری کمتری لازم بدنه. پس  غذا خوردن دیر وقت این خطر رو داره که غذا به صورت چربی ذخیره شه تا اینکه  به صورت انرژی استفاده بشه.

     

    ———————————
    11- یکی از  انتخابا ، روغن کنجد یا روغن نارگیل به عنوان روغن پخت و پزه اونا کمتر مستعد اکسیداسیون بر اثر گرما هستن و تقریبا تموم خواص مواد مغذی غذا رو هم حفظ می کنن.

    12- بلعیدن یه یا دو حبه سیر تیکه تیکه شده به همراه آب در صبح اولین چیزیه که می تونه از ناراحتیای قلبی جلوگیری کنه ، کلسترول خون رو کم کنه ، متابولیسم بدن رو زیاد کنه ، و سیستم ایمنی بدن رو تقویت کنه.

    13- در روز دست کم یه فنجون چای سبز طبیعی استفاده شه.
    14- سیبا یه منبع عالی از فیبر هستن. افراد گرفتار به یبوست دست کم باید دو عدد سیب در روز استفاده کنن ، مصرف سیب با پوست تاثیر بیشتری داره.
    15- به کار گیری پنیر رشته ای ، ترشی ، زیتون ، و میوه های خشک شده ، به جای غذاهای فرآوری شده ، بهتره. اونا غذاهایی کم کالری و پر از پروتئین و شامل چربیای خوب هستن. این مواد شما رو به مدت زمان بیشتری سیر نگه می دارن و از این رو به جلوگیری از زیاده خوری کمک می کنن.

     

    ———————————

    16- کلسیم یکی از عناصر مهم واسه کاهش وزنه . نبود مدیریت کلسیم باعث از بین رفتن تلاشاتون واسه کاهش وزن می شه . اجناس لبنی مانند شیر ، پنیر ، پنیر دلمه و ماست  تامین کننده نیاز روزانه کلسیم هستن.

    17- از شیر تازه طبیعی به جای شکلای جور واجور هموژنیزه اون استفاده کنین.
    18- مطمئن شید از اسیدهای چرب اشباع نشده امگا3، به مقدار کافی استفاده می کنین. اونا با چربیا مضر مقابله می کنن و به سلامتی قلب کمک می کنن. منابع غنی امگا 3  ، عبارتند از : روغن جوونه گندم ، گردو ، دانه کدو تنبل ، خرفه ( مشکی ، سبزبرگ ) ، روغن شاهدانه ، تخم کتون و روغن اون .

    19- غذاهای طبیعی سالم ، بی خطر و مغذی هستن. بر خلاف اونا غذاهای عجیب و ژنتیکی پر از آفت کش ها و مواد تغییر یافته هستن. از این رو همیشه واسه انتخاب ، شکلای جور واجور غذاهای طبیعی ، پیشنهاد می شن.
    20- از غذاهایی که شامل مقادیر زیادی سدیم  و بدون کالری هستن دوری کنین.

     

    ———————————
    21- اگه شما گیاه خوار هستین از دریافت پروتئین کافی مطمئن شین. حبوبات منبع عالی واسه گیاه خواران هستن.

    22- شیر بدون خامه ، با گرفتن چربی شیر درست می شه . شیر باقی مونده پر از قند شیر یا لاکتوزه و بدون هرگونه مواد مغذیه . لاکتوز قندی ساده س! و مهمترین عامل اضافه وزن هستش . به جای نوشیدن شیر بدون چربی ، تلاش کنین شیرتازه رو با آب رقیق کرده و استفاده کنین.
    23- تقریبا هر درد دندانی با غرغره کردن روغن کنجد طبیعی به مدت 5 دقیقه واسه چند روز، درمان می شه.
    24- با رژیم غذایی بدون قند و لیمونادا پاک بمونین. این مواد شامل شیرین کننده های مصنوعی مانند اسپارتام هستن، که دلیل ازدیاد یهویی انسولین و افت قندخون و گرسنگی شما می شه.
    25- ماساژ درمانی و استنشاق بخار از بهترین درمان هاییه که واسه جوون سازی و پاک کردن دستگاه تنفسی شما ، پیشنهاد می شه.

    منبع: ir-med.com

    جمع آوری سلامت اکاایران

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *