25 خوردنی مفید برای افزایش طول عمر | تغذیه سالم

    No Comments تندرستی - پزشکی

    تغذیه سالم و انتخاب مناسب مواد غذایی توانایی اونو داره که روند پیری بیولوژیک رو کندتر کنه و نتیجه های سالمندی رو به تعویق بندازه.

    روزنامه کلوب ان میل چاپ کانادا تو یه مقاله نوین فهرستی از 25 ماده غذایی به درد بخور رو ارائه کرده که همه در افزایش طول عمر نقش زیادی دارن.

    این 25 ماده غذایی شامل آنتی اکسیدان ها و ریز مغذیایی هستن که تا حد زیادی سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنن، با مولکولای داغون کننده رادیکال آزاد می جنگن و اندازه قند خون و انسولین رو در حد طبیعی و سالم نگه می دارن که در آخر این عوامل به دور نگه داشتن التهاب از بدن منجر می شن.

    در این مقاله اومده: بادام به عنوان منبعی پر از ویتامین E و چربیای اشباع نشده تک زنجیره ای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی بالایی داره.

    آووکادو هم یه منبع غذایی از چربیای اشباع نشده تک زنجیره ای و فولیته که به بازسازی مولکول DNA در سلولها کمک می کنه.

    خوردنی بعدی چغندره که پر از «آنتی اکسیدانا» و «بتایین» بوده و از سلولها در برابر پیری مراقبت می کنه.

    گزینه بعدی توتا هستن که به دلیل دارا بودن سطح بالایی از فیتو مواد شیمیایی به عنوان آنتی اکسیدانی قوی عمل می کنه.

    لوبیای مشکی هم یه ماده غذایی با ارزش شامل مقادیر زیادی پروتئین گیاهی و آنتی اکسیدانهاه که نسبت به بقیه دیگه گونه های لوبیای خوراکی خاصیت ضد سرطانی فوق العاده ای داره.

    بقیه مواد غذایی که در این فهرست گذاشته شدن شامل کلم، کلم بروکلی، شکلات تلخ، دانه کتون، سیر، چای سبز، کلم پیچ، عدس، جوی دو سر، روغن زیتون، پرتقال، انار، فلفل قرمز، انگور قرمز، ماهی آزاد (سالمون)، دانه های مشکی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، گوجه فرنگی و گردو هستن.

    این خوردنیا هر کدوم به نوبه خود شامل شکلای جور واجور مختلفی از آنتی اکسیدانهای ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد پیری، فیبرهای خوراکی به درد بخور، منابع طبیعی شکلای جور واجور ویتامینای به درد بخور و لازم و چربیای به درد بخور هستن که به حفظ سلامت بدن کمک می کنه و در نتیجه مصرف اونا در افزایش طول عمر موثر و مهمه.

    .

    منبع :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *