25 دقیقه پیاده روی در طول روز 7 سال عمر شما را زیاد می کند | ورزش

    No Comments تندرستی - پزشکی

    ورزش کردن همیشه به عنوان عامل مهمی در حفظ سلامت افراد داره.ورزشای روزانه می تونه خطر دچار شدن به بیماریای قلبی رو در شما کم کنه و در داشتن تناسب اندام به شما کمک کنه.به گفته محققان افراد با ورزش ساده پیاده روی در طول روز به مدت 25 دقیقه می تونن عمر خود رو تا 7 سال زیاد کنن.

    هر شخص باید روزانه دست کم بین 20 تا 25 دقیقه پیاده روی کنین

    مطالعه ای جدید که در کنگره انجمن قلب شناسی اروپا (ESC) مطرح شد، نشون میده که میشه با انجام تمرینای فیزیکی طول عمر رو بالا برد. در این تحقیق، 69 فرد 30 تا 60 ساله سالم و غیر سیگاری شرکت کردن. جالبه بدونین این تحقیق در دانشگاه زارلند آلمان انجام شد.

    شرکت کنندگان در طول یه بازه شش ماهه تمرینات هوازی، فشرده و قدرتی انجام دادن و نمونه خونی اونا به طور مرتب آزمایش می شد. یافته ها نشون داد که یه «روند ضد پیری» در بدن شروع شده که دی.ان.اِیای قدیمی افراد رو هم بازسازی می کنه.

    سانجای شارما، پروفسور بیماریای قلبی ژنتیکی در مرکز قلب شناسی ورزشی در بیمارستانِ دانشگاه سن جرج لندن میگه: «این به این معنا هستش که مردم باید به طور منظم ورزش کنن و ممکنه از این روش روند سالخوردگی رو به تعویق بندازن. ما هیچوقت نمی تونیم مانع روند سالخوردگی شیم، اما شاید بتونیم اونو به سنین بالاتر موکول کنیم. شاید در سن هفتاد سالگی جوون تر به نظر برسیم و بتونیم تا سال هم عمر کنیم. تمرین بدنی میشه سه تا هفت سال به عمر شما اضافه کنه. ورزش مانند داروی ضد افسردگی عمل می کنه، طوری که کارکرد ادراکی رو تقویت می کنه. حتی دلایلی هست که نشون میده ورزش می تونه سدی بر زوال عقل باشه.»

    متخصصین بخش سلامت جسم و روان می گن که دست کم 20 دقیقه پیاده روی در روز می تونه به ما خیلی کمک کنه. اونا می گن که جنب و جوش در سبک زندگی الان آدما بسیار کمتر شده و رژیم غذایی هم تغییر یافته، تا جایی که اندازه مرگ و میر به وجود اومده به وسیله بیماریای قلبی به شکل زیادی زیاد شده. از این رو، فعالیت بدنی می تونه راه حلی بسیار مناسب باشه، چون که ورزش بر کارکرد مغز هم تاثیر مثبت داره.

    تمرین بدنی احتمال مرگ به وجود اومده به وسیله سکته قلبی رو نصف می کنه

    تمرین بدنی رو در هر سنی که شروع کنین اثرات نورانی اونو می بینین. کریستی دیتون، استاد موسسه سلامت عمومی کمبریج میگه: «این تحقیق دید ما رو نسبت به فعالیتای فیزیکی بهتر می کنه، چون ما می تونیم روند سالخوردگی سلولی رو بهتر بفهمیم. همین روند سالخوردگی سلولیه که انداما و بدن ما رو پیر می کنه و تمرینات بدنی تاثیر مثبتی بر روند سالخوردگی سلولی داره. هر چی بیشتر فعال باشین، می تونین اثرات نورانی اونو ببینین و در واقع مهم نیس از چه سنی شروع می کنه.»

    عامل اصلی سکته قلبی «مریضی سرخرگای قلبی» است که عامل مرگ هرساله 73 هزار نفر رو در بریتانیا هستش. بیماریای قلبی کلا بیشتر بین مردان شایعه، اما احتمال دچار شدن به بیماریای قلبی در سن 50 سالگی به بالا بین زنان و مردان یه جوره.

    در ایران هم ایست قلبی و مغزی به یکی از دلایل اصلی مرگ و میر، حتی بین جوانان، تبدیل شده. دکتر رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در مصاحبه با رادیو گفتگو اعلام کرد: «51 درصد علل مرگ و میر در ایران سکته های قلبی و مغزیه که تا 80 درصد قابل پیشگیریه.»

    منبع :

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *